Форма входу
Календар
«  Жовтень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Друзі сайту

Сайт Верховинського РМЦ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Сьогодні нас відвідали:
Повна статистика
Методична робота     

   Усім, хто бував на Прикарпатті та будь-яким чином оцінював властиві для краю особливості, стане зрозуміло, що розвивальний простір дошкільного навчального закладу за кожною з чотирьох сфер розвитку особистості мусить базуватися на використанні природного, культурного та духовного потенціалу гуцулів, які, власне, і є носіями народної філософії, етики та моралі. 
    
    Особливо шанобливе (аж до одухотворення) ставлення до об’єктів та явищ природи передається від дорослих дітям та спрямовує їх на усвідомлення особистої значимості для збереження та поповнення природної краси матінки-Землі. Адже кожна людина на Гуцульщині, побачивши сонце, що сходить, побожно знімає головний убір, і, повернувшись обличчям до сходу, віддає йому глибокий поклін і шепче слова молитви. 
 
    Чарівна природа карпатського краю, багатющий фольк­лор різних видів і жанрів, звичаї, традиції, свята, обря­ди, символи, ритуали, ігри й іграшки з природніх матеріалів, народне мистецтво, реме­сла й промисли яскраво представляють природне розвивальне середовище, предметний та соціальний простір кожного дошкільного закладуУ реальному вимірі це виявляється наступним чином:
  1. Максимальне залучення до освітнього процесу батьків та членів родин з тим, щоб через найбільш значимі в сімейному вихованні дитини дошкільного віку засоби – мову, традиції, фольклор, декоративно-прикладне мистецтво, систему цінностей і ціннісніх орієнтацій – формувати та передавати досвід поведінки та моралі. Зрозуміло, що знання, отримані від близької людини, яка є водночас народним майстром, сповнене позитивними емоційними переживаннями, сприяють підвищенню інтересу до діяльності. Народна іграшка (свищики, ляльки, тварини тощо), музичні інструменти, виготовлені з глини чи сиру, оздоблені розписом чи покриті кольоровою глазур’ю дуже приваблюють дітей, розвивають естетичний смак та прилучають до національної культури.
  2. В освітньому процесі НВК  реалізується програма «Ознайомлення дітей дошкільного віку з Гуцульщиною». Відповідно до програми діти знайомляться з історією, природою, мистецтвом, традиціями, ремеслами, вправляються у ліпленні з глини, розписуванні писанок, танцюють та співають, як і всі дорослі гуцульського краю. 
  3. В закладі протягом останніх п’яти років ведеться проектно-впроваджувальна діяльність, яка передбачає впровадження ідей етнопедагогіки в освітній процес. Зокрема щодо використання гуцульських казок, малих жанрів фольклору, народних ігор, ремесел, звичаїв та традицій Гуцульщини в ігровій, пізнавальній, руховій, мовленнєвій та театралізованій діяльностях, художній праці. Завдяки цьому і маємо належну якість освітнього процесу, відповідний рівень професійної (та інноваційної) компетентності фахівців, сучасне багатоваріантне навчально-методичне оснащення за змістом проектів.
    Мудрість народної педагогіки кличе шанувати минуле й са­мовіддано трудитись задля майбутньої щасливої долі наших ді­тей і внуків. Недарма кажуть: «Перед минулим — зніми капе­люха, перед майбутнім — засукай рукави». Тому найближчим часом передбачаємо організацію експериментального дослідження щодо створення інноваційної моделі дошкільного навчального закладу з упровадження ідей етнопедагогіки. 


Частина 1


Частина 2


Частина 3


Частина 4